Home Dieta si sport 10 remedii pentru a potoli pofta de mancare

10 remedii pentru a potoli pofta de mancare

264
0
SHARE
cum reduci pofta de mancare

Exista multe motive pentru care s-ar putea sa simti mereu ca ti-e foame. Deficientele nutritive, lipsa fibrelor sau a grasimilor sanatoase din alimentatie, oboseala sau stresul emotional ar fi doar cateva motive.

Suprimarea poftei de mancare poate fi de mare ajutor pentru cei care vor sa slabeasca. Totusi, conform Clinicii Mayo, multe pastile sau remedii pe baza de plante care pretind ca pot suprima pofta de mancare pot contine ingrediente nocive, care provoaca leziuni cardiace si diverse alte complicatii grave.

Ideal ar fi sa apelezi la remediile naturale in locul medicamentelor si a substantelor nocive.

In randurile ce urmeaza, iti prezentam 10 remedii pentru a-ti potoli pofta de mancare:

  1. Alimente bogate in proteine. Adaugarea mai multor proteine poate creste senzatia de satietate. De exemplu, un studiu de slabire a comparat doua mic dejunuri identice in calorii: unul constand din oua, celalalt in covrigi. Cei care au mancat oua au pierdut cu 65% mai mult in greutate si cu 16% mai multa grasime corporala in perioada de studiu de opt saptamani.
  2. Alimentele bogate in fibre sunt hranitoare, sanatoase si satioase.
  3. Mirodeniile picante precum ardeiul cayenne, piperul negru, curry, turmericul, ghimbirul pot reduce pofta de mancare.
  4. Consumul cafelei, in special a celei decofeinizate, ar putea ajuta la reducerea poftei de mancare pentru aproximativ 3 ore. La fel si ciocolata neagra.

Citeste si: Cum scapi de dependenta de dulce?

5. Consumul lichidelor inainte de masa ajuta la reducerea poftei de mancare. Apa creste senzatia de satietate. Studiile arata ca oamenii care beau doua pahare de apa inainte de masa consuma cu 22% mai putin decat cei care nu beau apa.

6. Caloriile obtinute din forme lichide sau solide pot afecta apetitul in mod diferit. Cand mesteci mancarea, ai mai degraba senzatia de satietate decat atunci cand consumi lichide (cum ar fi supa). Iar consumul din farfurii mai mici te poate ajuta sa mananci in mod inconstient mai putin fara a creste senzatia de foame.

7. Ceaiul verde este unul dintre cele mai sanatoase ceaiuri. In urma unor studii, s-a descoperit ca anumiti antioxidanti si substante din extractul de ceai verde au fost legate de efectele benefice asupra bolilor metabolice si de imbunatatirea reglarii hormonului de apetit. Un studiu care a testat efectele extractului de ceai verde asupra unui grup de adulti, a constatat ca, dupa 12 saptamani, cei care au luat 857 miligrame de ceai verde au avut niveluri semnificativ mai mici de ghrelin (cunoscut drept hormonul foamei).

8. Extractul de sofran. Unele studii arata ca extractul de sofran poate avea efecte pozitive asupra reglarii bunei dispozitii prin cresterea nivelului de endorfina si serotonina. Efectele sofranului in ceea ce priveste suprimarea poftei de mancare par a fi rezultatul unei actiuni crescute a serotoninei in organism, iar alte studii au descoperit ca extractul de sofran poate functiona aproape la fel de bine ca si administrarea unui medicament antidepresiv in doze mici.

9. Uleiul esential de grapefruit. Beneficiile grapefruitului pentru scaderea numarului de kilograme se datoreaza acizilor, antioxidantilor, uleiurilor volatile si a enzimelor care ajuta la reducerea apetitului. Cercetarile arata ca arata ca inhalarea mirosului fructului poate modifica in mod pozitiv sistemul nervos, lipoliza (metabolismul grasimilor) si reglarea apetitului. Cum se foloseste? Cateva picaturi de ulei esential de grapefruit pur (paradis citrus) puse intr-un difuzor in birou / acasa, in gelul de dus sau in sapunul lichid, fie intr-un ulei de baza si masat pe piele (asigura-te mai intai ca nu ai o reactie alergica!).

10. Somnul este important. 7 ore de somn pe noapte pot reduce pofta de mancare in timpul zilei.

 

Surse folosite: 1, 2, 3, 4, 5, 6

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here