Home Frumusete Asa hrana, asa piele! Totul despre alimentatia pielii

Asa hrana, asa piele! Totul despre alimentatia pielii

287
0
SHARE
hrana pentru piele sanatoasa

Pielea este cel mai mare organ al corpului uman si este contactul nostru cu mediul inconjurator. Dar sanatatea pielii nu este determinata numai de mediul exterior, ci este influentata mai ales de alimentele pe care le consumam. Sanatatea intestinului este de cea mai mare importanta pentru sanatatea pielii noastre.

Hrana pe care o inghitim influenteaza acest organ al corpului si tot ce inseamna carente alimentare, surplus de calorii, alergii sau intolerante, tulburari digestive se oglindesc in mod direct in piele.

Elementele de baza de care corpul nostru are nevoie, inclusiv pielea noastra, pentru a fi sanatos se impart in macronutrienti si micronutrienti.

Alimentatia pielii in doua grupe mari de nutrienti esentiali

In prima categorie includem: glucidele, proteinele si lipidele. In categoria micronutrientilor includem minerale, oligoelemente, vitamine, aminoacizi, fitonutrienti secundari si acizi grasi esentiali. 

Macronutrientii sunt energia organismului. Elementul de care se poate lipsi cel mai putin corpul nostru este apa. O pierdere de 0,5% de apa din corp declanseaza senzatia de sete, dar la aproximativ 7% suntem gravi bolnavi. In ce priveste proteinele, pragul critic este de 15% si de pana la 90% la lipide.

Deshidratarea este mai periculoasa pentru corpul nostru decat orice alta carenta de elemente nutritive.

Glucidele sunt importante, deoarece cu ajutorul lor are loc metabolismul aminoacizilor si al lipidelor. Sucurile digestive sunt cele care descompun glucidele in zaharuri simple (glucoza, fructoza, lactoza). Glucoza contribuie la construirea tesuturilor conjunctive si a celor de sustinere, astfel ca reprezinta un nutrient esential pentru piele.

Proteinele contribuie la crearea de noi structuriu proteice solide, care alimenteaza bariera de protectie a pielii. Gratie proteinelor se fabrica cheratina, de care este nevoie pentru scheletul celulelor, metabolismul celular, tesuturile conjunctive si cele de sprijin din fiecare „etaj„ al pielii. Proteinele sunt esentiale pentru sistemul imunitar al pielii, precum si pentru toti transmitatorii.

Lipidele au o importanta vitala pentru pielea noastra. Componentele lipidice sunt reciclate in mai multe feluri de pielea noastra. Impreuna cu proteinele, ele formeaza bariera cutanata de protectie si participa la reactia inflamatorie. Inclusiv colesterolul pe care il asimilam este introdus in membranele celulelor cutanate. El joaca un rol important in sinteza Vitaminei D3 si in cea a nenumaratilor hormoni (precum cortizolul), care ajuta pielea sa-si indeplineasca bine functiile.

Traim intr-o societate de supraproductie si consumam alimente, dar din acestea lipseste ceva esential. Mai exact, lipsesc micronutrientii. Deficientele de micronutrienti provoaca imbatranirea prematura a celulelor. Toate organele ne sunt afectate, dar cele mai vizibile sunt afectiunile pielii. Aceasta din urma isi pierde elasticitatea, se rideaza si dezvolta mai usor tulburari canceroase.

Echilibrul vitaminelor esre necesar pentru o piele sanatoasa. Deosebit de importante sunt Vitamina D, Vitaminele A, C si E, dar si marea grupa a Vitaminelor B.

Carenta de Vitamina B este vizibila la nivelul pielii prin buzele crapate sau inflamate, arsuri pe limba, caderea parului, a unghiilor casante.

Veganii au predispozitie la carenta de Vitamina B12, care este prezenta in organismele animalelor, dar aproape inexistenta in plante.

Imbatranirea, dezvoltarea cancerului si starea inflamatorie sunt strans legate de stresul oxidativ. Organismul este pregatit sa infrunte toti teroristii cu ajutorul antioxidantilor. Acestia sunt raspanditi in intreg organismul si lupta impotriva factorilor externi nocivi. Dar, corpul are nevoie si de ajutor extern. Cei care reusesc sa asimileze o portie suplimentare de antioxidanti prin intermediul hranei raman mai mult timp tineri si cu mai putine riduri.

Alaturi de vitamine, in familia antioxidantilor intra si fitonutrientii. Carotenoidele continute de fructele si legumele galbene, portocalii si rosii neutralizeaza peste 1000 de oxidanti agresivi.

In ceea ce priveste licopenul, de exemplu, continutul de licopen din rosii este mult mai bun decat orice crema existenta pe piata. Licopenul actioneaza impotriva ridurilor si protejeaza pielea de efectele nocive ale soarelui.

Clorofila verde din spanac, salata, broccoli, flavonoidele galbene din citrice, ceapa, ciocolata neagra si antocianidele albastre din strugurii negri, binete, cirese sau afine, ne furnizeaza tot ce ar putea dori pielea noastra.

Citeste si: Beneficiile pentru sanatate ale polenului

Oligoelementele sunt minerale esentiale pentru organismul nostru. Seleniul, de exemplu, are caracteristici antioxidante foarte puternice si cu functii importante in privinta protectiei celulelor din piele, par, unghii si glanda tiroida.

Zincul ajuta la intarirea pielii si la construirea barierei de protectie. Cuprul ajuta la un tesut conjunctiv solid, ferm si elastic, pentru fabricarea de neurotransmitatori care regularizeaza irigarea cu sange a pielii si pentru exprimarea genelor.

Siliciul are rolul de stabilizare a cheratinei, determina fermitatea pielii si contururile siluetei noastre. Gasim siliciu in fasole verde, cereale si apa minerala.

Fierul este responsabil de transportul oxigenului si formarea hemoglobinei din globulele rosii ale sangelui. Cantitati mari de fier gasim in ficat, carne, oua, mei, susan, legume uscate, seminte de in, cacao. dar corpul nostru poate valorifica cel mai bine fierul de origine animala.

Acizii grasi sunt si ei esentiali pentru pielea noastra. Ei contribuie la ridicarea barierei cutanate si protejeaza materialul genetic de o imbatranire prea rapida. Acizii grasi Omega-3 pot sa franeze dezvoltarea cancerului cutanat, in schimb un surplus de Omega-6 il poate favoriza. De aceea, in cele mai multe afectiuni cutanate, este important sa analizezi nivelul acizilor grasi din sange si sa se stie ce aliment contine acel Omega.

Furnizori importanti de acizi grasi Omega 3 sunt pestii marini grasi. Acestia sunt mult mai eficienti in privinta efectelor antiinflamatoare si benefice in comparatie cu Omega-3 de provenienta vegetala. De doua ori pe saptamana ar trebui sa consumam peste marin gras (hering, macrou, somon, ton, sardine).

Alege cu intelepciune hrana, pentru ca pielea ta sa-si pastreze stralucirea si fermitatea mai mult timp!

 

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here