Home Sanatate Sfaturi pentru perioada de carantina, dedicate persoanelor in varsta

Sfaturi pentru perioada de carantina, dedicate persoanelor in varsta

280
0
SHARE
sfaturi coronavirus

Persoanele in varsta au nevoie de sprijin mai mult decat oricand. Acestea sunt cele mai expuse riscurilor coronavirusului si trebuie sa aplice cele mai drastice masuri in aceasta perioada. Cu toate acestea, perioada de autoizolare si carantina poate fi una usor de depasit, daca se iau decizii corecte.

Ultimele saptamani au fost un factor de stres pentru toata lumea, dar mai ales pentru persoanele in varsta. Nimeni nu a fost pregatit anterior sa faca fata unei perioade de auto-izolare sau carantina, situatii care ne schimba complet viata de zi cu zi si ne restrictioneaza posibilitatile de actiune.

Varstnicii, precum si cei care sufera de anumite boli, au cel mai mare risc in aceasta perioada si cea mai mare greutate psihologica, caci ei sunt cei care trebuie sa aplice la modul cel mai riguros restrictiile: sa nu iasa deloc din case.

Coronavirus impune masuri drastice, iar sederea la domiciliu este masura fundamentala pentru protejarea vietii celor in varsta. Daca acest fapt nu este gestionat corect, poate fi un factor de stres extrem de periculos.

Exista cateva sfaturi ce pot fi aplicate pentru a fi mai usor de suportat aceasta perioada. Dovezile stiintifice disponibile si experienta diferitelor tari care s-au confruntat cu coronavirus indica faptul ca cea mai buna metoda de a impiedica contagiunea este izolarea.

Este un lucru excelent ca exista aceasta oportunitate prin care varstnicii isi pot pastra sanatatea si vor fi alaturi de cei iubiti mai mult timp. Asadar, trebuie sa privim aceasta autoizolare ca pe o solutie pentru mentinerea sanatatii.

Intelege ca este ceva temporar! Masura de carantina este temporara si serveste la reducerea vitezei cu care se raspandeste virusul. Cu cat mai multi oameni respecta izolarea si carantina, cu atat mai repede putem scapa de evolutia pandemiei. In momentele in care simtiti ca izolarea este prea grea, trebuie sa va reamintiti ca este o situatie care nu va dura permanent. Asadar, trebuie sa ne organizam mintea pentru a profita de aceasta perioada in cel mai bun mod, astfel incat ea sa devina doar o amintire.

Este o idee buna sa va planificati o rutina zilnica, care sa se potriveasca noii situatii. Nu ratati somnul si orele de masa! Treziti-va ca de obicei, faceti un dus si pregatiti-va ca pentru o zi normala, chiar daca o veti petrece in intregime in casa. Nu trebuie sa ramaneti in pijamale toata ziua, schimband canalele televizorului.

Organizarea dulapului si a cartilor din biblioteca poate fi un inceput potrivit de zi. Faceti in fiecare zi cate putin. Izolarea este un moment bun sa va ganditi la hobby-urile voastre, puteti scrie chiar si un jurnal.

Citeste si: Alimentatia recomandata pentru o memorie buna

Este foarte important ca persoanele in varsta sa mentina legatura cu familia si cunoscutii. Telefoanele si Internetul sunt acum la indemana si pot fi utilizate in fiecare zi.

In cazul in care cunoasteti persoane varstnice care locuiesc singure si nu au familia alaturi, oferiti-va voi, dragi tineri, sa le faceti cumparaturile si sa le lasati la usa! Luati zilnic legatura cu ele si incercati sa le motivati, pentru a trece cu bine peste aceasta perioada. Puterea comunitatii este extrem de importanta in aceasta perioada, haideti sa fim solidari!

Cititi, gatiti retetele preferate in cantitati reduse (pentru a nu avea motiv sa mancati in exces), faceti sport in casa, dansati pe muzica de la televizor, vizionati un film de comedie, desenati, pictati, jucati jocuri pe calculator, scrieti poezii, scrieti-va gandurile. Ramaneti optimisti! #StamAcasa

Citeste si: Cum scapi de migrene in mod natural?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here