Home Dieta si sport 4 surse bune de proteine vegetale

4 surse bune de proteine vegetale

594
0
SHARE
surse de proteine vegetale

Proteinele au un rol extrem de important pentru organism, ele facand parte din cei 4 macronutrienti esentiali (carbohidrati buni, grasimi bune, proteine, fibre). Ele au rol plastic, reparator al musculaturii, dar ne asigura si satietate, senzatia de plin dupa masa.

Proteinele se regasesc intr-o multime de alimente, dar multe persoane prefera sa isi asigure doza de proteine consumand carne. Daca este vegetarian sau pur si simplu vrei sa echilibrezi sursele alimentare, din acest articol o sa afli cateva surse de proteine vegetale, alimente bogate in nutrienti si extrem de versatile.

Citeste si: Ce trebuie sa ai in vedere cand adopti o dieta hiperproteica?

Surse de proteine vegetale

Naut. Boabele de naut nu sunt doar o sursa de proteine, dar si de fibre, fier si potasiu. Acestea contin o serie de compusi vegetali benefici pentru organism, fiind preferate de multi vegetarieni.

Nautul poate fi utilizat in bucatarie ca inlocuitor al carnii sau poate fi usor prajit cu turmeric si pus intr-o salata bogata in nutrienti.

Linte. In Romania, lintea pare a fi subestimata. Insa, exista o varietate mare de soiuri si este atat de versatila, incat ar fi pacat sa nu incerci sa o incluzi in retetele tale. Lintea poate fi adaugata in super, in tocanite, dar si in salate.

La fel ca si nautul, lintea poate fi pastrata in camara, pentru ca are o valabilitate mai lunga. Deci, te poti bucura de nutrientii sai oricand ai pofta.

Tofu. Tofu este un preparat din boabe de soia si se produce in aceeasi maniera ca si branza. Astfel se explica si textura sa. Exista mai multe tipuri de tofu (tofu moale, mediu, ferm) si poate fi folosit in diverse retete. Tofu moale este ideal pentru super, in timp ce tofu mai ferm se potriveste perfect cu o portie de cartofi dulci. Pentru ca nu are un gust propriu, el absorbind aroma celorlalte ingrediente, poate fi adaugat inclusiv in deserturi si smoothie-uri.

Tempeh. Similar cu tofu, tempeh se pregateste folosind soia, dar are nevoie de o procesare mai lunga. Este fabricat cu soia fiarta fermentata, presata ulterior intr-o matrita.

Citeste si: Dieta paleo – principii, beneficii, contraindicatii

Soia, folosita atat la tofu, cat si la tempeh, este o proteina completa, ceea ce inseamna ca are toti cei 9 aminoacizi esentiali, pe care organismul nu ii poate produce.

Proteinele se regasesc si in alte alimente vegetale, precum legume, nuci, seminte, leguminoase. Acestea ofera nu numai doza de nutrienti mesei, dar si gust, gratie aromelor.

Indiferent ca ai o dieta vegetariana sau pur si simplu vrei sa mai reduci consumul de carne, aceste alimente sunt ideale si asigura doza zilnica de nutrienti.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here