Home Stare de bine 4 exercitii care te ajuta sa te relaxezi

4 exercitii care te ajuta sa te relaxezi

131
7
SHARE
exercitii pentru relaxare

Practicarea zilnica a acestor exercitii te va ajuta sa te relaxezi si sa combati starile de stres din fiecare zi. Afla cum le poti face pentru beneficii maxime!

A invata sa te calmezi si sa te relaxezi poate fi o sarcina facila, dar cu siguranta ai si momente in care lucrurile nu ies asa cum ti-ai dori. Prin urmare, invatarea exercitiilor care te ajuta sa te relaxezi in momente tensionate e o decizie inteleapta pentru bunastarea ta emotionala.

Stresul a devenit omniprezent in rutina zilnica. Fie ca este cauzat de angajamentele si sarcinile zilnice, fie de lipsa timpului in care sa practici activitati placute, multi oameni se declara stresati. Dar asta nu inseamna ca nu poti ceva in acest sens. Exista multe modalitati prin care poti face fata stresului. Desi este dificil de eliminat in intregime, cu ajutorul exercitiilor de mai jos poti reusi sa il tii la distanta.

4 exercitii pentru relaxare

Inainte de a-ti dezvalui cele patru exercitii pentru relaxare, subliniem faptul ca este normal ca beneficiile lor sa nu se simta imediat. De obicei, este nevoie de practica si rabdare pentru a invata cum sa le faci bine, dar acesta nu ar trebui sa fie un motiv pentru a te descuraja, deoarece consecventa este singura cheie a succesului.

Respira lung si incet! Controlul respiratiei este un aspect fundamental pentru a obtine o stare de relaxare. In mod normal, nu suntem constienti de masura in care respiratia influenteaza stresul, dar adevarul este ca exercitiile de respiratie s-au dovedit a fi eficiente in reducerea simptomelor corporale asociate cu anxietatea.

Acest exercitiu se bazeaza pe respiratii mai lungi si mai lente. Tehnica este cunoscuta sub numele de 4-7-8 si consta in inspiratia timp de patru secunde, tinerea respiratiei timp de sapte secunde si expirarea timp de opt secunde.

Exprima ceea ce te copleseste! A pastra pentru tine tot ceea ce este incomod este o modalitate de a creste stresul. Nu este intotdeauna usor sa te deschizi si sa verbalizezi ceea ce simti, dar exprimarea emotionala este un instrument puternic pentru a te simti eliberat si calm.

Si nu trebuie sa te limitezi la utilizarea cuvintelor. Pentru unii oameni este benefic sa scrie pe hartie cum se simt, dar altii se simt mai confortabil prin creatie artistica, cum ar fi dansul.

Alege-ti modalitatea preferata de exprimare si foloseste-o pentru a te ralaxa si a face fata situatiilor cu mintea mai limpede!

Citeste si: Accelereaza-ti metabolismul cu aceste alimente uimitoare!

Practica antrenamentul autogen! Unul dintre exercitiile eficiente pentru relaxare, folosit in psihologia aplicata, consta in sugerarea unor senzatii de caldura si greutate, strans legate de starile de liniste. Aceasta tehnica se numeste antrenament autogen si este folosita de aproape 100 de ani.

Baza antrenamentului autogen este efectuarea progresiva a exercitiilor, asemanatoare celor ale meditatiei, in care se incearca producerea de senzatii folosind puterea sugestiva a mintii.
Pentru a obtine mai multe beneficii din aceasta tehnica, este de preferat sa o inveti de la un psiholog. Dar, exista si multe resurse pe net, precum videoclipuri sau tutoriale, cu ajutorul carora este posibil sa incepi si sa invati exercitiile.

Valorifica puterea atentiei! Mindfulness sau atentia deplina este o forma de meditatie care a devenit foarte populara in ultimii ani. Acest lucru se datoareaza numeroaselor sale beneficii, usurintei de invatare si aplicabilitatii sale in numeroase contexte.

Unul dintre beneficiile mindfulness este capacitatea de a reduce stresul perceput. Potrivit unui studiu publicat in Jurnalul de psihologie clinica, urmarea unui program de 8 saptamani bazat pe sesiuni a mindfulness a fost eficientă în reducerea stresului zilnic al participantilor.

Dar nu trebuie sa astepti doua luni pentru a te simti mai bine si mai relaxat/a. De altfel, persoanele care au participat la cercetare au raportat ca, la jumatatea programului, nivelul lor de stres a fost semnificativ mai scazut.

Citeste si: Stare de bine la tine acasa

Petrece timp in fiecare zi exersand relaxarea!

Cultivarea relaxarii este o sarcina care necesita disciplina si perseverenta, dar cu siguranta merita. Este o investitie in propria ta bunastare, precum si o oportunitate fantastica de a te deconecta si de a avea grija de tine.

Exista multe modalitati de relaxare si nu toate functioneaza la fel pentru toata lumea. Prin urmare, prima sarcina ar trebui sa fie sa te cunosti pe tine insuti si sa incerci toate exercitiile pana cand il gasesti pe cel care ti se potriveste cel mai bine.

7 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here