Home Dieta si sport Orez rosu: beneficii uimitoare pentru sanatate

Orez rosu: beneficii uimitoare pentru sanatate

192
1
SHARE
orez rosu beneficii

Orezul rosu are mult mai multe beneficii decat iti poti imagina. Esti gata sa le descoperi si sa il incluzi in alimentatia ta? Citeste articolul nostru pana la final!

Orezul rosu provine din China si are o calitate superioara fata de orezul alb. Deoarece invelisul exterior nu este indepartat de pe cereala si orezul nu este supus procesului de rafinare, proprietatile sale raman intacte. Pigmentul acestei cochilii este cel care confera boabelor culoarea lor particulara.

In general, orezul este o cereala care ofera energie si reduce nivelul zaharului din sange. Datorita faptului ca este o sursa de carbohidrati, acesta functioneaza ca un combustibil de care avem nevoie zilnic. Desi contine amidon, orezul rosu are o cantitate redusa de carbohidrati in comparatie cu alte produse.

In medicina traditionala chineza, orezul rosu este folosit pentru a ameliora probleme digestive si circulatorii. Prin urmare, daca ai probleme de constipatie sau daca ceea ce iti doresti este sa-ti detoxifici organismul, poti include in alimentatie si orez rosu.

Citeste si: Topul alimentelor care scad tensiunea arteriala

8 beneficii incredibile ale orezului rosu

Beneficiile pentru sanatate ale orezului rosu au fost studiate destul de mult in ultimii ani, dar inca sunt necesare cercetari pentru a sustine efectele sale. Dovezile actuale indica faptul ca este un aliment capabil sa favorizeze starea de sanatate.

Care sunt in mod concret contributiile orezului rosu la sanatate?

Orezul rosu produce in mod natural lovastatina si monacolin. Aceste substante sunt responsabile pentru reducerea nivelului de colesterol rau (LDL) si de mentinerea unei stari bune a sistemului cardiovascular.

De asemenea, consumul de orez rosu scade nivelul trigliceridelor si creste colesterolul bun (HDL).

Controleaza nivelul zaharului din sange
Orezul rosu are un indice glicemic scazut. Aceasta inseamna ca este un aliment cu proportii echilibrate de zahar, asa ca nu creste glicemia. Dimpotriva, atunci cand este consumat, orezul rosu are un efect reglator asupra productiei de insulina.

Ofera satietate
Continutul ridicat de fibre asigura satietate. Deoarece acesta pastreaza invelisul exterior, are mai multe efecte benefice decat orezul alb.

In plus, contine fier si magneziu, doua elemente care mentin nivelul de energie al organismului.

Contine Vitamina B6
Vitamina B6 este responsabila pentru producerea de anticorpi. Aceasta inseamna ca ajuta la echilibrarea functiei neurologice si, mai presus de toate, ajuta la transportul hemoglobinei de oxigen catre tesuturi.
Asadar, consumul de orez rosu mentine celulele rosii in stare buna si controleaza serotonina, combate starile de depresie, stres sau iritabilitate.

Efect antioxidant
Orezul rosu contine si zinc, un mineral care ajuta la intarirea sistemului imunitar si contribuie la sanatatea pielii, parului si unghiilor. Un alt element pe care il regasim in orezul rosu este seleniul, un component care functioneaza ca un antioxidant si protejeaza organismul impotriva radicalilor si infectiilor.

Protejeaza oasele
Orezul rosu contine magneziu, un mineral care favorizeaza absorbtia calciului in oase. Prin urmare, ajuta la combaterea bolilor precum osteoporoza si densitatea osoasa scazuta care apare la varsta adulta. Orezul rosu ajuta, asadar, la construirea oaselor sanatoase si previne durerile articulare

Imbunatateste digestia
Fibrele continute de orezul rosu nu numai ca lupta impotriva excesului de greutate, dar ajuta grasimile sa fie absorbite lent. De asemenea, contribuie la functionarea intestinelor, prevenind distensia abdominala si constipatia. Datorita acestor efecte, orezul rosu este considerat un aliment de curatare.

Citeste si: Beneficii dovedite alea ceaiului negru

Recomandari utile cand gatesti orez rosu

  • Foloseste ulei de masline in loc de ulei de floarea soarelui.
  • Daca nu este orez bio, consuma maxim doua portii pe saptamana.
  • Combina orezul cu legume si proteine ​​atunci cand il gatesti.
  • Bea cel putin 2 litri de apa pe zi pentru a favoriza digestia.
  • Asigura-te ca echilibrezi consumul de orez si paste in decursul unei saptamani.

In final, aminteste-ti ca orezul rosu este mult mai bun decat orezul alb, deoarece este un produs destul de natural, fara aditivi sau modificari.

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here