Home Dieta si sport O dieta bogata in proteine inseamna riscuri pentru organism

O dieta bogata in proteine inseamna riscuri pentru organism

46
0
SHARE
dieta hiperproteica

Daca ai o alimentatie bogata in proteine de origine animală, fara un aport echilibrat de alimente bogate in fibre si reducerea consumului de carbohidrati rai, dar cu un aport potrivit de carbohidrati buni, organismul poate intra intr-o stare de cetoza.

Astazi, exista numeroase diete in „tendinte„, dar nu toate dintre acestea sunt sanatoase pentru organism. Mai mult, multe dintre acestea au riscuri crescute. Este si cazul dietei hiperproteice (dieta bogata in proteine), un model bazat pe consumul de alimente proteice, in special carnea.

Problema cu dieta hiperproteica este ca nu se respecta principiul echilibrului, prin care organismul beneficiaza de toti nutrientii esentiali, in cantitati optime.

O dieta hiperproteica este una in care este depasit necesarul zilnic de proteine, concomitent cu scaderea altor nutrienti esentiali pentru functionarea organismului nostru, cum ar fi carbohidratii buni si fibrele.

Citeste si: Dieta impotriva refluxului gastroesofagian

In prezent, este acceptat un consum mediu de 0,8 grame de proteine/ kg corp/ zi pentru un adult. Studiile arata, insa, ca este departe de a fi suficienta pentru o sanatate optima si o buna compozitie a corpului.

Cantitatea „corecta” de proteina se pare ca depinde de mai multi factori precum: varsta, nivelul de activitate zilnica, obiective, stare de sanatate.

Echilibrul este cheia. Asa ca nu trebuie sa te limitezi la proteine animale, ci este necesar sa incluzi si proteine vegetale (ciuperci, broccoli, fasole verde, mazare, etc.) in combinatie cu fibre (salate, frunze, radacinoase) si carbohidrati buni (rosii, morcovi, linte, ardei, etc.).

Dieta hiperproteica are numeroase riscuri pentru organism

Un aport ridicat de proteine poate avea o serie de efecte negative pentru sanatate. Iata care sunt acestea:

  • Mai multa munca pentru rinichi – unul dintre riscurile consumului in exces de proteine este faptul ca sanatatea rinichilor este afectata. Pentru a-si indeplini functiile, rinichii lucreaza de doua ori mai mult atunci cand vorbim de o dieta hiperproteica.
  • Risc crescut de osteopenie – o dieta hiperproteica afecteaza metabolismul, dar si densitatea osoasa. Consumul exagerat de proteine are efect acidogenic, care favorizează resorbtia osoasa si pierderea calciului.
  • Riscul de dezechilibru nutritional – echilibrul nutritional este esential. Daca consumi numai proteine ​​de origine animala, fara a include alimente bogate in fibre si a reduce semnificativ contributia carbohidratilor rai, dar cu un aport optim de carbohidrati buni, organismul intra intr-o stare de dezechilibru, care se poate manifesta in multe feluri, neplacute pentru noi.
  • Respiratie urat mirositoare, constipatie, deshidratare.

Citeste si: Dieta ketogenica – principii si reguli de urmat

Ce trebuie sa ai in vedere cand adopti o dieta hiperproteica?

  • Asigura-te ca starea ta de sanatate este buna.
  • Evita consumul de proteine procesate (carnati, conserve).
  • Hidrateaza-te bine – consuma suficienta apa pe parcursul intregii zile.
  • Consuma si proteine vegetale – leguminoase, legume, nuci.

Inainte de a incepe o dieta hiperproteica, consulta medicul si asigura-te ca urmezi instructiunile primite de la acesta. Pe cat de atractive pot parea dietele, ele nu aduc atat de multe beneficii pentru organism, asa cum se vehiculeaza in publicitate.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here