Home Dieta si sport 3 idei de mic dejun bogat in nutrienti, de savurat la birou

3 idei de mic dejun bogat in nutrienti, de savurat la birou

579
0
SHARE
retete de mic dejun nutritiv

Una dintre cheile pentru un stil de viata sanatos este sa nu sari peste micul dejun. Ignorarea acestei mese este chiar contraproductiva, deoarece creste senzatia de anxietate si incetineste functiile metabolismului. Dupa o noapte de odihna, organismul are nevoie sa se reincarce cu energie pentru a functiona in conditii optime pe parcursul intregii zile. Prin urmare, in locul unei cafele simple sau a unui covrig mancat pe fuga, alege sa savurezi un mic dejun bogat in nutrienti.

Dar ce inseamna mic dejun bogat in nutrienti? Inseamna un echilibru intre macronutrienti (carbohidrati buni, proteine, grasimi bune, fibre) si micronutrienti (vitamine, minerale) care sa asigure 25-30% din necesarul zilnic. Ca sa reusesti acest lucru, trebuie sa ai un mic dejun diversificat (cu minim 3 produse), format din alimente calitative.

Pentru ca stim ca dimineata este momentul acela din zi cand totul este contracronometru, in acest articol iti dezvaluim trei idei de mic dejun care respecta regulile mai sus mentionate si pe care nu trebuie sa le pregatesti tu.

Citeste si: Seminte de chia – beneficii si informatii nutritionale

Ohvăz vine in ajutorul tau cu retete savuroase si sanatoase, gata preparate, pe care le poti savura acasa sau la birou. Iata care sunt acestea:

  • Budinca de chia. Semintele de chia sunt o sursa buna de proteine. Pe 100 grame, 17 grame este continut de proteina, ceea ce le face o alegere ideala ca sursa de proteine vegetale. Ele furnizeaza organismului toti aminoazicii esentiali si sunt o sursa buna de calciu si fosfor, minerale extrem de importante pentru sanatatea oaselor.

Ohvăz iti propune numeroase combinatii de budinca de chia, precum: budinca de chia cu migdale, caise si smochine; chia cu merisoare si cocos; chia cu coacaze, cu zmeura si menta sau budinca de chia cu mar verde si mango.

Fiecare dintre aceste ingrediente sunt surse de carbohidrati buni, fibre, grasimi bune si proteine, contribuind la mentinerea unei greutati optime si la prevenirea unor afectiuni. In plus, chia este imbogatita cu lapte de caju, pregatit in laborator propriu, un ingredient bogat in vitamina B1, cu rol esential in sanatatea fizica si psihica a omului.

  • Ovaz cu lapte de caju. Ovazul este o cereala excelenta pentru sanatate, mai ales datorita continutului de mucilagiu, o fibra solubila care sustine digestia. Ovazul contine numerosi nutrienti ce ne revitalizeaza, intre care vitaminele din grupul B, vitamina E si minerale, precum zinc, fier, magneziu sau calciu.

De asemenea, acest aliment contine si carbohidrati complecsi, cu eliberare lenta, ceea ce il face potrivit pentru a fi savurat la micul dejun. Ohvăz iti propune pentru mic dejun unul din urmatoarele sortimente: ovaz cu merisoare si cocos, ovaz cu migdale, caise si smochine, ovaz cu banane si stafide, ovaz cu unt de arahide si curmale, ovaz cu papaya si alune de padure.

  • Clatite fara zahar, pe care sa le mananci fara regrete. Clatitele sunt delicioase, asta o stim cu totii. Iar acum te poti bucura de o portie de clatite pufoase chiar la micul dejun. Clatitele Ohvăz sunt pregatite cu faina ecologica din grau spelta, sunt indulcite cu un strop de miere romaneasca si au un adaos de fructe si/sau nuci, astfel: clatite cu merisoare si cocos, clatite cu banane si stafide, clatite cu ciocolata belgiana si curmale, clatite cu migdale, caise si smochine, clatite cu alune de padure si papaya.

Acum ca ai atatea combinatii delicioase, gata preparate, poti savura in tihna micul dejun!

Descopera toate retetele Ohvăz pe ohvaz.ro!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here