Home Sanatate Curcuma – 5 beneficii pentru sanatate si un mod simplu de preparare

Curcuma – 5 beneficii pentru sanatate si un mod simplu de preparare

278
0
SHARE
beneficii sanatate curcuma turmeric

Curcuma, cunoscuta si sub numere de turmeric, este un condiment de culoare galben-portocaliu, ce poate fi utilizat in diverse preparate. Este extrem de popular pentru beneficiile sale. De exemplu, va aratam in acest articol https://buticdesanatate.ro/2020/04/03/reteta-lapte-cu-turmeric-bautura-energizanta/ cum va puteti prepara o bautura energizanta pe baza de turmeric.

Curcuma face parte din familia plantelor Zingiberaceae, categorie din care fac parte si ghimirul si cardamomul. Popularitatea sa a crescut mult in ultimii ani, gratie efectelor sale antiinflamatorii si antioxidante.

In acest articol ne vom indrepta atentia catre

5 beneficii pentru sanatate ale curcumei, pe care ti le impartasim mai jos.

  1. Acest condiment ajuta la ameliorarea simptomelor artritei – curcumina, un ingredient principal al turmericului, este o substanta recunoscuta pentru efectele sale antioxidante. Un studiu publicat in Springer Plus indica faptul ca aceasta substanta poate fi eficienta pentru alinarea durerilor la pacientii cu osteoartrita. Aceasta din urma afectiune apare atunci cand cartilajul care amortizeaza articulatiile se deterioreaza, provocand si deteriorarea oaselor.
  2. Curcuma ajuta la prevenirea Alzheimer – desi nu este cunoscuta cauza specifica a acestei afectiuni, un articol publicat de Centrul de Cercetare al Alzheimerului sugereaza ca turmericul reduce pierderea de markeri sinaptici si acumularea amiloidului. Ambele sunt legate de dezvoltarea patologiei.
  3. Stimuleaza sistemul imunitar – un alt beneficiu important al ceaiului de turmeric este contributia la intarirea sistemului imunitar. In „Journal of Clinical Immunology„ se sugereaza faptul ca, prin consumul de curcuma, pot fi obtinute rezultate pozitive cu privire la tratamentul tulburarilor autoimune.
  4. Reduce nivelul de colesterol – colesterolul este o substanta necesara organismului pentru formarea de celule sanatoase. Cu toate acestea, valorile ridicate ale colesterolului in sange cresc riscul de formare a depozitelor in sange. Acest lucru poate conduce la aparitia unor boli grave, precum boli de inima sau accident vascular cerebral. Potrivit unui studiu publicat in Jurnalul de Nutritie, curcuma s-a dovedit eficienta in reducerea riscului de boli cardiovasculare, avand rol cardioprotector. La pacientii cu boli cardiovasculare, consumul sau a contribuit la reducerea nivelului de colesterol si trigliceride din sange.
  5. Curcuma ajuta in tratamentul uveitei – uveita este denumirea folosita pentru umflarea si roseata stratului mijlociu al globului ocular. Cercetarile publicate in Clinical Ophthalmology sugereaza ca acest condiment poate fi un bun adjuvant in terapia pentru ameliorarea acestei afectiuni.

Cum sa pregatesti corect ceai de turmeric?

Pentru a pregati aceasta bautura si a te bucura de toate aceste beneficii ai nevoie de 400 ml de apa, 6 grame de turmeric, miere si ghimbir (optional).

Fierbe apa intr-o cana mare! Cand da in clocot, da focul mai mic si adauga turmericul. Amesteca pana se omogenizeaza si lasa pe foc inca 5-10 minute la foc mic.

Strecoara bautura intr-o cana si indulceste cu miere dupa preferinte. Pentru aroma poti adauga si ghimbir ras sau o felie de lamaie.

Posibile riscuri si reactii adverse ale consumului de curcuma

Desi consumul de turmeric este considerat in general sigur, exista anumite efecte secundare care ar putea aparea daca este ingerat in cantitati mari. Intr-un articol publicat de Specialist Pharmacy Center se mentioneaza ca efecte adverse: constipatia, dispepsie si diaree, balonarea si durerile de stomac, refluxul gastroesofagian si scaunele galbene.

Daca aveti intrebari cu privire la consumul curcumei, este bine sa consultati si medicul.

Surse: 1 2 3 4

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here